as soon as】的用法



(1) as soon as (當連接詞用) 一經….; 立即… ; 一…就…

例句: Tell me as soon as you have finished. (一做完就告訴我)



(2) as soon…(as…) (與其)…不如… ; (要是能…的話)就會…

例句: I would just as soon stay at home (as go) 我(與其去)倒不如留在家裡。我寧可留在家裡。

例句: He could as soon write an epic as drive a car. 他要是會開汽車就會寫史詩啦 (我認為他不會)



(3) as soon as maybe 儘可能



(4) as soon as not 再也樂意不過地

例句: She would go as soon as not. (她可太樂意去了)



(5) as soon as possible [ one can] 儘快

例句: Return me this book as soon as you can.= Return me this book as soon as possible.(這本書要儘早還我)



------------------------------------------------------------------



補充一:

soon除可解釋為 「不久、很快地、快、早」外,還可解釋為「 寧可,寧願 」

例句: I would as soon you didn't tell me about that. (我寧可你不告訴我那件事)



補充二:

as soon as...的句子可用on doing的句型代換。

例句: As soon as he got up, he put on his clothes. 可轉換成: On getting up, he put on his clothes.

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 e314520513 的頭像
    e314520513

    好久沒吃雞排了,吃完雞排在減肥好了。

    e314520513 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()